SEMESTER INTERDISCIPLINARY PROJECTS APPLIED IN A INDUSTRIAL ENGINEERING GRADUATION
Abstract
: To include interdisciplinary projects in the learning process provides a development to the students that goes beyond the acquired knowledge and develops the expected competencies for the profession according to the proposal of each project. This article, developed in a private higher education institution in Brazilian avant-garde in use of active methodology in teaching applied to the production engineering graduation, presents the Project Led Education (PLE), teaching methodology that through a project, integrates disciplines of a specific school year. The projects, distributed over the first eight semesters of the course are described with their contributions of each discipline respectively and the used evaluation process highlights the importance of application the projects in relation to the general curriculum of the course, and besides, to leave suggestions for future research proposals.
Â
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).